About Me

header ads

Cięta riposta – tylko dla dorosłych


Uwielbiam ludzi z tym „błyskiem w ustach”, błyskiem ciętej riposty. Możesz się starać, możesz się mądrzyć, nawijać makaron na uszy, a jak taki mistrz zacznie, to tez skończy i nawet się nie obejrzysz. Na końcu zostaje zmieszanie i brak odpowiedzi. Szach mat.
W swoich kontaktach udało mi się zręcznie i inteligentnie użyć ciętej riposty wielokrotnie, bardzo często tez bylem gotowy do niej ale o parę chwil za późno. I to tez jest kluczem, nie sama cięta riposta jest ważna lecz natychmiastowość jej użycia. Wiem skądinąd, ze można to ćwiczyć. Cięta riposta 15 minut po dyskusji jest jak propozycja darmowego wybielenia odbytu skierowana do czarnoskórej modelki, propozycja kredytu hipotecznego dla powodzian w dniu powodzi lub co gorsza, sprzedaż prezerwatyw i podpasek zakonnicy.
Pewien Rabin, profesor, humanista zagadnięty przez Christophera Hitchensa o nieludzki rytuał obrzezania, odpowiedział, ze: „najważniejszym trwałym skutkiem obrzezania u Żydów jest zwiększenie prawdopodobieństwa na nagrodę Nobla”. Po czym dodał, ze: „mój syn bardziej płakał przy pierwszym ścinaniu włosów niż przy obcinaniu napletka”. Cieta riposta spełniła zadanie, jednak Hitchens zripostował te ciętą ripostę: „jako człowiek światły, inteligentny, humanista i profesor jakim jesteś, jak możesz znajdować powód do żartów i kpin z tak podłego i haniebnego rytuału okaleczającego dzieci? A gdyby tak Muzułmanin powiedział, ze jego córka bardziej płakała przy ścinaniu włosów niż przy obcinaniu łechtaczki, co byś powiedział o takim ojcu i człowieku wiary?”. I ostatnia zamykająca serie ripost konstatacja Hitchensa do tej rozmowy: „ludzie dobrzy robią dobre rzeczy, ludzie źli źle, ale jeśli chcecie aby ludzie dobrzy robili złe rzeczy to potrzebujecie religii, właśnie udowodniłeś moją tezę Rabi”.
Reasumując, riposta musi być szybka, kreatywna i zaskakująca, jak wyrafinowana, wyuzdana, siarczysta prostytutka, która akceptuje płatności visa. Są nieliczni i Hitchens właśnie takim rozmówca był, ze cięte riposty przychodziły seriami. Rzadko kto mógł się z nim mierzyć.
Jak wspomniałem, cięta riposta to najczęściej inteligentna i zaskakująca odpowiedź. Najczęściej. „Lodołamacze” to w moim nazewnictwie ludzie wykazujący się totalnym brakiem umiejętności rozmowy, wyczuciem i wylewająca się wraz z woskowina ignorancja, ludzie którzy nie potrafią ani słuchać, ani dyskutować i nie grzeszą empatia. Czekaja tylko na twoja słabsza lub nie poparta argumentami wypowiedz lub czekają do końca twojego wywodu, po czym używając monosylab i głupkowatych kuglarskich pytań, kończą cale wydarzenie, uważając ze właśnie wznieśli się na „poziom 8 ciętej riposty”. Po tym już nie warto rozmawiać. A oto przykłady:
1.    Zamieściłem felieton na fb, potem zamieściłem jakiś komentarz do komentarza, gdzie opisałem swoja argumentacje, w którym odsłoniłem swoje obawy, pokazałem wątpliwości, dobra wole. Odpowiedź od znajomego była krótka i treściwa, zamknął mi nią usta, odpowiadając: „Zaiste!” – taki nienaostrzony topór.
2.    Temat dotyczył szczepionek i szczepienia się, mój znajomy ma skłonności do teorii spiskowych. Przedstawiałem fakty, powoływałem się na dane medyczne, na jakość produkcji preparatów medycznych, przytaczałem dane statystyczne. Fakt, trochę długi wywód się z tego zrobił. Na koniec dostałem od znajomego w nagrodę pytanie: „Już?” – młot parowy nieokrzesany
3.    Znajomy zarzucił mi, ze się czepiam rządu i modus operandi obecnej władzy. Opisałem powoli wszystkie przewiny, wykazałem indolencje, nepotyzm i niewyobrażalna amatorszczyznę PiSu. Znajomy odpowiedział: „Acha” – tępy zacietrzewiony buc
Takim „lodołamaczem” znanym wszystkim jest prowadzący Familiade. Jego cięte riposty powodują atrofie mięśni twarzy, psucie się przetworów w słoikach i brak wzwodu u mężczyzn oraz suchość u kobiet. Chociaż kocham pana Karola.
Ponoć mocniejsza od ciętej riposty, aczkolwiek bardzo prymitywna, jest argumentacja pieści. Wyznawców i praktyków tejże jest wielu. Wydaje się jednak, ze stosującym te metodę zależy przede wszystkim na czasie nie na dekoracjach słownych czy sprawnej erystyce. Wszyscy z nich pewnie cierpią na nadpodaż adrenaliny i testosteronu oraz ejaculatio praecox.
Złapałem na chybił trafił kilka ciętych odpowiedzi, które są standardem i pokazują na czym one polegają, i jaki lądunek intelektualny niosą.

„Nie ma kobiet brzydkich, są tylko biedne”
Małgorzata Rozenek

„Gdybyś był moim mężem, wsypałabym ci truciznę do herbaty.
Gdybyś była moja zona, wypiłbym ja”
Winston Churcill

„Co jest moja najlepsza strona? – pyta Hitchcocka aktorka
Siedzisz na niej, moja droga”.

„Ile osób pracuje w Watykanie?
Jakaś polowa” – odpowiedział papież Jan XXIII

Wiara, nadzieja, miłość, a czasami uroda trwają długo, ale to ciętą riposta umiera ostatnia



Autor:
Tomasz Zarychta












#voxpopulipl #MyObywatele #SpołeczeństwoObywatelskie #NGO #WolneMedia #wieszwięcej #wieszwiecej #portalobywatelski #czasnazmiany 

Prześlij komentarz

0 Komentarze